söndag 16 december 2012

lovely sunday


Känner mig så glad. Fyra veckor efter min operation kan jag göra hela första serien i ashtangayogan. Första serien med Guruji 
Känns helt fantastiskt att min kropp är så stark. Jag hade som mål att kanske kunna göra första serien nån gång efter jul. Tänkte att det skulle ta längre tid. Men kroppen ville annorlunda, för i morse när jag rullade ut min bruna yogamatta på det bruna golvet, så kände jag att kroppen ville verkligen yoga. 
Det var inte ens jobbigt, då måste det ju vara rätt. Och tänk, jag har ännu inte fått gå till sjukgymnasten. Jag undrar hur lång tid det tänker att det ska ta innan man vill börja träna? Man vill ju börja så fort det är möjligt.
Träningen och vilken sorts mat jag äter är ju typ det enda jag kan kontrollera i den här sjukdomen.   Så nu har jag börjat med min egna sjukgymnastik och det verkar ju funka bra. Nu känner jag mig någorlunda redo för strålningen som börjar i morgon. 

Vi har kommit hem från landet och om ett par timmar ska vi gå och se Callgirl. 


1 kommentar:

  1. Hej Karin,

    När jag hittade din bok "Yoga för kvinnor" på akademibokhandeln i Nacka för dryga fem år sedan kunde jag inte ana att man skulle få lära känna en så äkta och underbar kvinna som du. Dina böcker är så fina rakt genom, du får en att vilja göra livet till det bättre och att aldrig ge upp när det är tungt.

    Tänk om flera var som du.

    Tack!
    Mvh Jannica

    SvaraRadera