tisdag 13 november 2012

varannan-dag-principen

Varannan dag principen. Rätt ner i helvetet ena dagen, för att nästa hasa sig upp och mötas av en varm famn vart jag än vänder näsan.
Idag har varit en fin dag för en lessen en.
Jag har mötts av så mycket omtanke. Gulliga mejl. Fina vykort. Paket hemskickade. Snälla sms och fina inlägg här på bloggen. Tack vad ni är underbara alla.
Tack för er omtanke.
Jag behöver verkligen sinnesro.
Jag är så orolig i mitt inre.
Omtanke hjälper, blir som bomull på ångestvågorna.
Idag var det mån-dag, så ingen yoga. Ja, ni vet ju man yogar inte på nymåne och fullmåne.
I morse träffade jag min namne Karin, som är en bonusvän och åt frukost. Hon är mamma till två av Miras närmsta vänner. Vi träffades på Vurma och det var så skönt. Hon är också yogalärare och har också haft cancer (lite märkligt faktiskt) och hon gav mig en så fin present, som hon i sin tur fått när hon skulle opereras. Frälsarkransen ska bli min räddning när jag ligger i sjuksängen på sjukhuset och våndas. Här kan ni läsa om frälsarkransen
Kanske kan jag finna sinnesro med hjälp av den. Jag hoppas det.
Sen fick jag en massa härliga nagelprodukter. Bästa bästa presenten för en som ska in på sjukhus.


Efter den härliga frukosten blev jag hämtad i bil av Ylva, som har PrettyJo på St Paulsgatan. Vi har jobbat ihop, men inte setts sen jag blev sjuk. Ylva gjorde scenografin och stajlingen på alla kläder i dvdserien Yogaliv. Hon tog med mig på lunch på Ulla Winbladh och plötsligt kändes det som om jag var frisk. Vi bestämde att så fort jag kan och känner för det, kanske redan i sommar. Ska vi sätta oss där på uteserveringen och dricka en massa vin och flamsa så där som man kan göra när man känner att livet är problemfritt. Längtar efter det.
Jag längtar också efter att håret, ögonfransarna och ögonbrynen växer ut. För då blir kanske inte min bröstförlust så stor, eller kanske lättare att hantera. 


Åt fiskgryta, var nog en del grädde i den. Men så fick det bli idag. 

Nu hoppas jag att jag kan sova i natt. Tack alla för att ni är så snälla mot mig. Tack!


3 kommentarer:

  1. Bra dag idag betyder bra dag på torsdag den 15:e. Och så ska det bli. Kanske inte omedelbart, men snart.
    Det går bra , det blir bra.
    Utan att överdriva kan jag säga att jag tänker på dig hela tiden. Ibland intensivt och högt, andra gånger som ett hummande i mitt inre.
    Kärlek och hopp/ kram Kit

    SvaraRadera
  2. Var stark nu, den fysiska biten har du så försök att vara så stark som du bara kan detta gör att ditt immunsystem stärks vilket är en stor fördel efter narkos ich operativa ingrepp! Lätt sagt men vill bara övertyga dig att du har förmågan inom dug, det har du visat genom din blogg!
    Eva

    SvaraRadera
  3. Tänk att du är frisk så blir du det! Styrkekramar från en som läser din blogg dagligen och fascineras av din styrka, värme och mod.

    SvaraRadera