lördag 13 oktober 2012

yogamarathon

Idag arrangeras det yogamarathon mot bröstcancer  på flera platser i landet Läs mer här:.
Viken och Helsingborg 
Ängelholm
och på yogastudion Stilla stund i Örebro, kan du också yoga mot bröstcancer idag. Mer information hittar du här: stilla stund
Också i Norrköping på yogastudion Vayu, läs mer här: Vayu har man yogalektioner mot bröstcancer.

Här kan du få mer information om var du kan hitta de olika evenemangen, gå in och titta under fliken Landet runt Info Yogamarathon. Ta med en kompis och yoga för en bra och viktig sak.

På söndag, i morgon är det yogamarathon mot bröstcancer på yogastudion Atmajyoti i Stockholm. Atmajyoti drivs av Viveka Blom Nygren som jag känt i många år. Vi gick till och med i skolan ihop.


Här är Viveka.

Jag och Viveka spelade också in tre olika ashtangayogadvder, en introduktion, en nybörjare och en fortsättningsdvd  Här hittar du dem: Ashtangayogadvderna

Det var också Viveka som drog med mig på min första Ashtangayogalektion på Sturebadet med orden; "Kom med, du kommer att älska det".  Och hur rätt hade hon inte.Jag blev helt kär i yogaformen och jag tyckte att yogaläraren Britta Larsson-Jones var så skitsnygg och bra lärare att jag mejlade till Yogashala på Gotlandsgatan och berättade hur bra jag tyckte det var.

Britta har varit med i två av mina böcker.

Sedan följde en tid när jag på alla sätt och vis försökte få in yogan så ofta det gick i mitt då ganska stressiga liv. Det här var år 2000, eller om det var året innan. I morgon har det ordnats med yogamarathon. Viveka lånar ut sin studio och håller själv klasser. Så himla generöst. Alla som jobbar gör det gratis och alla pengar som kommer in går oavkortat till bröstcancerfonden. Å, vad jag hoppas att det kommer att generera en massa pengar.
Och runt om i landet är det fler som tagit över stafettpinnen och anordnar yogamarathon mot bröstcancer, gå in och kolla, för kanske anordnas ett i din stad, eller i någon närliggande stad. Det är helt fantastiskt och JA, jag är jättejättemallig att min cancer genererat i något så bra och viktigt.

Om det är en bra dag för mig, så kommer jag att vara där och yoga.
Hoppas hoppas det är en bra dag.
Britta, min första ashtangayogalärare ska ha en mysoreklass kl 06.00. Den har jag tänkt att gå på. Sedan vill jag gå på någon yinyogaklass. Ja, jag vill försöka mig på flera klasser, om jag orkar och jag lovar dig att du kommer att hitta nåt som känns bra för dig. Så kom och yoga med mig, med oss.
Här har du info: Yogamarathon Här hittar du schemat för dagen, finns så många olika klasser du kan välja och vraka bland.
Vi ses väl på yogamattan? Hoppas det!

2 kommentarer:

  1. Och jag kör i Örebro idag. Har förgäves försökt få vår tidning att skriva om det, har skickat pressmeddelande till våra största aktörer men tyvärr inget napp...Nu åker jag till min studio och hoppas på att det blir bra idag.

    SvaraRadera
  2. Åh, så kul att återse Viveka! Minns ju henne också ifrån skolan i Rålis! :-)

    Tyvärr yogar jag inte, men man kanske borde börja?

    Hoppas dagen blir bra!!

    Kram M

    SvaraRadera