onsdag 18 juli 2012

samlar på bra dagar

Dagsform: Bra. Sov mellan kl 22 och 04. Viktigaste timmarna enligt ayurvedan. Hade lite ont i öronen och halsen, men lyckades somna om och vaknade halv sex igen. Drack citron utblandat med ghi och honung och gick till yogan. Håret har ännu inte rykt, men det blir tunnare och tunnare.

Bästa linnet, som jag köpte i Mysore när jag var där 2003, tror jag det var. 

Guruji, ashtangayogans grundare. Vad glad jag är att jag träffat honom.

Just nu tänker jag att jag samlar på bra dagar. Dagar som är lugna. Dagar jag inte har så himlans ont, eller känner mig orolig. Dagar när jag typ nästan glömmer bort att jag har cancer och att allt är som vanligt. Igår och idag var en sån dag.
Bra dagar.
Igår yogade jag hemma halva första serien i ashtangayogan och idag gjorde jag det jag gör i andra serien; kapotasana, pincha och bryggor och stod på huvudet. Skulderstående kan jag inte göra, det känns jätteobehagligt pågrund av porten som jag har inopererad. Men jag blev så himla glad att jag kunde göra bakåtböjningar.
Som jag längtat, som jag längtat.

5 kommentarer:

  1. Heja dig fina fina Karin!
    Kram från Kattis

    SvaraRadera
  2. Fint! Själv har jag en ljuvlig kväll på Utö utan barn. Soligt och stilla. Lite nervös för natten då jag misstänker kristallsjuka pga läskiga yrselattacker i natt då rummet bara snurrade. Men det är i så fall inget farligt, om det inte är något annat. Tänker på dig och hur man glömmer vikten av att vara frisk. Och hur förfärligt skört livet är. Kram Karin. Hoppas imorgon blir ännu bättre <3

    SvaraRadera
  3. Du är helt underbar! Och jag längtar att få yoga brevid dig och "tävla" lite i kapotasana;) Massor av kramar <3

    SvaraRadera
  4. collect the good, pass the less
    suck the fruit, feel the root

    you stand strong, life is long
    take the test, leave the rest

    you are here, this is now
    walk the walk, you know how!

    SvaraRadera
  5. Hoppas det blir många bra dagar!
    Helén, v-ås

    SvaraRadera