fredag 22 juni 2012

tack

TACK för all omtanke, tack för alla mejl, inlägg, kommentarer, sms och telefonsamtal. Ni anar inte vad det stärker och hjälper. Jag fick en chock, jag åkte ner i en svacka. Jag kommer nog att göra det från och till. Jag vet att prognoserna för att överleva bröstcancer är bra. Men jag är ändå rädd.  Jag ska göra allt jag kan och förmår att göra min kropp så stark att inte en endaste gnutta cancer klarar av att vara kvar där.
Ni, anar inte vad stärkande det är att öppna sin mejl, sin facebook, sin telefon och så de där fina meddelanden som gör att jag laddar mina batterier, blir starkare. Vill vinna den här kampen, jag som annars hatar att tävla. Jag har ett maratonlopp framför mig, men jag ska klara det om jag så ska dra mig fram på armarna.
Så tack för era hejarop, er omtanke. Vi behöver mycket snällt omkring oss. Tack och håll i livet och krama de du älskar.

Angående schemat på Yogavita. 
Introduktionskursen i Ashtangayoga vecka 26 utgår. Hathayogan också. Mysore börjar på onsdag  27/6 och kommer att fortsätta som på schemat resten av veckan. Karolina kommer in tidigare och jobbar. Ni kommer att tycka om henne. Vi får ta en vecka i taget.
Ni som bokat upp er på kurs den här veckan, snälla mejla mig. Vi ordnar det.


Jag är ledsen för det här.
Men livet blir inte alltid som man tänkt sig. Men vi har bara det här livet, och det blir så uppenbart i en stund som denna.

5 kommentarer:

  1. Karin, läser i kapp här...har varit borta några dagar.
    Jag avslutade ju min kemio i maj.
    Yogan och det positiva tänkandet hjälper.
    Men även vänner och bekantas heja rop.
    Hejar också på dig.
    Du har allt som gör att du kommer att vinna det här loppet.
    STOR KRAM!!!

    SvaraRadera
  2. Kära Karin, vi har aldrig träffats. Men jag har alla dina böcker, läser din blogg. Och jag blev så berörd av det du skrev om din diagnos. Jag tänker på dig, och önskar dig allt gott i hela världen och ett snabbt och lätt tillfrisknande! Du kommer ur det här starkare och vackrare än någonsin!
    Styrka och mod,
    hälsningar från Maria

    SvaraRadera
  3. Hejhej!

    Jag brukar aldrig skriva kommentarer men när jag läser om dig så vill jag sända styrka och kramar. Jag läser om dig och vi har båda kärleken till yoga. Ibland hinner livet ikapp en och man får bevis för vad som är viktigt i livet och vad som är småsaker..
    Att vara frisk är bland det viktigaste men det är också viktigt att få vara liten ibland och veta att man inte är ensam. Tänker på dig. Kraam Annika

    SvaraRadera
  4. Hej,

    All värme, kärlek och kraft önskar jag dig. Utan att känna dig, känner jag med dig. Kämpa på!!!!

    Namaste, Marie

    SvaraRadera
  5. Karin,
    jag har heller inte skrivit förut men läst och tyckt mycket om din blogg sedan du började på Yourlife. Jag älskar också yoga och har flera av din fina böcker och DVD-skivor. Tänker på dig och din familj och önskar er styrka genom detta. Hälsningar Åsa

    SvaraRadera