tisdag 2 november 2010

55plusYoga i Kroatien

Det är redan november. Oj, vad tiden går fort. Liksom flyger iväg. Har precis varit och vaccinerat mig, inför min Indienresa nästa onsdag. Sköterskan som hjälpte mig var upprörd över alla äldre som kom och var sura och skulle få influensavaccinet. Hon tyckte de var så himla otrevliga och hade blivit utskälld flera gånger under dagen, av just lite äldre damer.
Vi hade en liten diskussion om pensionärer, haha sköterskan vet ju inte om min fabläs för just pensionärer och att jag längtar till den dag när jag fyller P, alltså blir pensionär.
Men, vem gillar sura människor. Sura tonåringar - bläh, sura medelålders, gravida, gubbar, gummor. Det spelar ingen roll, men sura människor som pyttsar ut sin ångest, sina tråkigheter på oskyldiga. Ja, vem gillar dem. Förhoppningsvis någon.

Där tror jag verkligen yoga kan hjälpa. Alltså att mn inte reagerar på allt och alla hela tiden. Att man kan ta ett steg tillbaka och kanske räkna till tio innan man agerar. I alla fall så känns det så för mig. Yogan har lugnat ner mig, fått mig att inte springa så mycket utn ta kortare steg och lite jämnare lugn har bildats i mig. Yogan har gjort mitt humör jämnare. Det är bra.

Yoga passar alla åldrar. Det finns inget bäst-före-datum. Yoga är din bästa pensionsförsäkring. Med de orden erbjuder jag tillsammans med resebyrån GrandTours och tidningen Vi en yogaresa till Kroatien i vår. Följ med eller tipsa någon du känner. Obs, bara personer över 55 år får följa med ;)

Här har du länken: http://grandtours.se/Templates/prod_travel.aspx?pageid=174

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar