tisdag 6 juli 2010

nybörjare i tennis




Bildtext: Här är jag och Lillen iklädda våra tennismunderingar på väg till våra livs första tennislektion.

Just nu pågår tjejveckan, eller damernas kanske man ska säga i tennis här i Båstad. Så klart lyckades jag pricka in den veckan, när jag anmälde mig och bonussonen till tennisskola. Vi går ju inte tillsammans, utan i varsin grupp.
Jag har aldrig hållit i ett tennisracket och de gånger jag hållit i ett badmintonracket kan räknas på min ena hand.
Igår började skolan.
Det vara jag och Björn. Men Björn var ingen nybörjare, han skulle bara finslipa sina år av tennis. Så det är klart, jag framstår extra mycket som en nybörjare. Vilket jag ju faktiskt ÄR.
Men jag tycker att jag är ganska modig ändå.
Att börja med tennis i tennisens mecka, och allra särskilt när tennisens elit är här. Det är modigt.
Jag ska gå en vecka.
Efter sex år i Båstad, kände jag att det är faktiskt läge att åtminstone testa det. Vem vet, det kanske är min grej eller så är det det inte.
Men jag kan förstå att man får ont i nacke, och kanske framförallt tennisarm.
Dock var jag tvungen att köpa nya skor, anpassade till tennis och ett par shorts. Som tur är kunde jag köpa juniorstorlek på rea på skorna, så det blev inte så dyrt. tennistränaren Mimmi lånade ut ett racket till mig som jag får låna hela vecka.
Efter lektionen stod jag med sjuåringarna och slog mot planket.
Jag vet att folk flinar, men hur ska man lära sig nåt om man inte övar? Man ser larvig ut i början, och början kommer det nog vara länge. Men man måste ge saker och ting lite tid. Man kan inte lär sig nåt över en natt.
Man måste våga.
Förra sommaren började jag jogga. Och det visade sig att jag gillade det. I år började jag med tennis. Nästa år får det bli golf.

2 kommentarer:

  1. Bra där, vem har sagt att det är försent att lära sig något nytt?
    Jag försöker komma igång med mitt joggande, men det går sådär, motivation tack;-)

    SvaraRadera
  2. Du ser ju super proffsig ut! Inspirerande att höra hur du tar in nya upplevelser och vågar prova nya saker. Sjölvklart är det aldrig försent. Jag ska ta det som inspiration till att prova nya saker, tror det skulle vara nyttigt för mig som är alltför försiktig av mig...
    Såg ett program förra året med en 98-årig dansk dam. Hon provade hela tiden nya saker, ringde televerket och beställde bredband när hon var 97 eftersom hon ville kunna maila och skypa med sin son i USA!!! Underbart!
    Håll huvet högt på tennisbanan- även proffsen har varit nybörjare en gång.
    Glad sommar!

    SvaraRadera